zaterdag 3 april 2010

Het is en blijft Chinees


Laat ik meteen hand in eigen zoetzure boezem steken, het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar de traditionele communistische Chinees vind ik al jaren geweest, voorbij, over, kansloos en vooral so 1990 of misschien wel 1960. Dan mogen de rode lampionnen bij de meeste verdwenen zijn en de parasols, de vissen, liftmuziek, foute plafondplaten en meubilair, het keukenluikje, maar ook de bediening (Sambal bij? Lolly foor kind? Kalendel voor thuis?)kom op zeg, hou daarmee op, dit kan echt niet meer. Sommige hebben zich ontpopt als een vree(t)(s)paleis met wokkiewokkie kokkies en buffetten waar al dan niet het hele dorp tegelijk in kan gaan vreten maar waar de smaak en de bezieling van de kok en bediening niet te vinden zijn.
Terug naar vrijdagavond, omdat bovenstaand mijn standpunt is houd ik de boot al jaren af en krijg je mij niet meer naar binnen. M'n gezelschap is er gek op, kwartelpootjes, vuurwatersoep, kloeppoek en zelfs de wijn vinden ze lekker. Laat ze maar een keer dacht ik. Ja ik weet, babipangang blijft ook gewoon gebakken varken maar hier maken ze er een teepan gerecht van. Sissen en meuren aan tafel om de plafondplaten zwart te houden en de smaak, sorry, ik kan er niet meer dan een 6 van maken. Bediening door de eigenaar is altijd plima, rest zoals ik denk Chinezen in het algemeen, redelijk afstandelijk. Entourage, weg ermee. Ik ben er weer voor jaren klaar mee.
Tip. Eruit slopen die meuk, doe een NL cursus en maak er wat leuks van, Jasmijn en Ik bewijzen dat het kan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zolang jij bij tenten zoals Auguste komt vind ik het niet gek...... kijk eens op mijn blog waar ik de laatste keer geweest ben......haha
Paul

Rene zei

Maar liefst een 6. Heb je stiekum toch een voldoende gegeven. En dat voor een anoniem chinees restaurant, want waar je ons voor waarschuwt vermeld jouw artikel dan weer niet.