zaterdag 30 juli 2011

Jamie Woon - Mirrorwriting (2011)

Na de singles 'Lady Luck' en 'Nightair' zou je inmiddels gehoord moeten hebben van deze Britse zanger uit '83, componist, muziekproducent en zo zou je hem nog een paar labels kunnen geven. In zijn muziek combineert hij elektronica, soul en popmuziek en je zou hem ook kunnen kennen van de single 'Wayfaring Stranger' uit 2007. Deze 'Mirrorwriting' is zijn eerste album en zeer goed gelukt wat mij betreft. Meeslepend, melodieus maar zeer zeker ritmisch, dub-step en soms dromerig. Remixers weten er ook vast raad mee om van sommige, toch al lekkere soul, techno knallers te maken. Ook lijkt de human beatbox weer helemaal terug, zeker op bijgaande track. Hij werkte trouwens eerder samen met Ramandanman en Amy Winehouse. Aanrader eerste klasse dit album.
Hij treed 29 september op in de Melkweg, er zijn nog kaarten. (En ik stond per abuis afgelopen donderdag voor de kassa, kaarten geprint, met de vraag hoe laat het optreden begon. Toen de gast achter de kassa, uiterst vriendelijk, zei dat ik wel erg op tijd was ging hij toch in zijn computer kijken, waar de informatie, begrijpelijk, nog niet in stond en ik toen pas de datum op de kaarten zag staan. Ontroostbaar ben ik in een Italiaans restaurant beland waar het alsnog gezellig werd, en lekker)
AdiJos

Beste Tracks: 'Nightair', 'Lady Luck' en 'Spirits'
Slechtste Track: 'Echoes'
5 sterren

Geen opmerkingen: