zondag 28 december 2008

Alain Clark&Friends HMH

Wel eens van de loftrompet gehoord? Ik zeg hier is die dan, goed bedeeld door OLH met muzikaliteit, talent, uitstraling, looks, stem, vriendelijkheid en met 29 jaar al zo’n trackrecord. HMH (bijna) vol met gemêleerd publiek, allemaal uit op een gezellige 3de kerstdagavond. Dat werd het zeker. Z’n friends waren: 1. Robine Koerts (8jr) die door Alain van Youtube was geplukt om haar versie van This Ain’t Gonna Work live op het podium te zingen 2. Andrew Roachford (43jr) die z’n Cuddly Toy (hit in ’88) en Only To Be With You (poging tot hit in ’94) op een gruwelijk swingende manier vertolkte, wat een super artiest 3. Gitarist Anton Goudsmit (41), wie kent m niet, uit The New Cool Collective Big Band speelde een geweldig stukkie ‘ik doe m’n haar met een gitaar’ en natuurlijk 4. Dane Clark (61) van (Dane and the Dukes of Soul) , Papa gaat een eigen cd opnemen begrijp ik en dat had hij wat mij betreft jaren eerder kunnen doen. Father and Friend werd vanaf de balkons gestart, zoon rechts en vader links in de zaal, en eindigde op het podium, wat een goeie stem hebben ze allebei. Als Alain nog ietsje meer de kracht en diepte van Pa kan benaderen wordt het NOG beter. Geluidskwaliteit in de HMH, ronduit een 10+ en ode aan die gast aan de knoppen, foutloos, en hier kan menig ‘geluidsmannetje’ een voorbeeld aan nemen. Kansloos was het GTST hertje naast me (zo werd me ingefluisterd want ik ken haar niet en wil haar ook niet kennen), te hyper, te vol van zichzelf, te aanwezig en haar gekakel overstemde onafgebroken de muziek. Begeleid door de Alain Clark Band en Big Band (8 blazers) en 3 backing vocals hebben ze bijna 2 uur de vorst uit de grond gespeeld en zijn ze klaar voor de rest van de wereld. Stem op dit report op de mobileconcertreport site









Geen opmerkingen: