maandag 29 november 2010

Annie Lennox – A Christmas Cornucopia (2010)


Sinds ik haar een paar jaar geleden live heb gezien ben ik een nog grotere fan van haar. Engelen klinken vast en zeker als deze Schotse Annie (1954), wat een zuivere mooie stem heeft ze. Toch ga ik iedereen behoeden voor een miskoop want dit album moet je, al zingt ze nog zo mooi, maar eens niet aanschaffen. Wat een saaie afgezaagde ouwe kerstnachtmis muziek MAARRRRRR als je je erdoorheen hebt geworsteld kom je opeens, als laatste en 12de track ‘Universal Child’ tegen en dat bedoel ik maar, zoooo mooi en enige eigen nieuwe song. Ze heeft het nummer dat op single is uitgebracht tijdens een optreden in American Idols vertolkt en mag zo in de playlist ‘klassiekers’. Zo kan een kerstplaat ook klinken, zonder bellen en al dan niet ondervoed kinderkoor (alhoewel heel zeker ben ik er niet van, ik hoor wel iets wat er op lijkt). Opbrengst kom ten goede van de ‘Annie Lennox Foundation’. Kopen die single dus en laat de rest van het album in de (digitale) schappen achter.
AdiJos

Slechtste Annie Lennox album aller tijden (11 tracks)

Beste Annie Lennox Single sinds jaren ‘Universal Child’




Geen opmerkingen: