donderdag 25 november 2010

Black Eyed Peas - The Beginning (Deluxe Edition)(release 29 november 2010)


Ik ben fan sinds het eerste uur, 2003 met ‘Where Is The Love’ om precies te zijn maar ze gaan nog verder terug maar zonder mij erbij. Voorman, multi talent en founder van de band Will I Am, type L.A. rapper, en het stereotype vriendinnetje moet dan de zangeres Fergie zijn aan zijn zijde, kunnen we eigenlijk een hitmachine noemen. Het vorige album (The End) met als megahits ‘I Gotta Feeling’ en ‘Meet Me Halfway’ wordt lastig te overtroeven maar na het luisteren weet ik het zeker, dat gaat lukken. Dit 6de album trapt af met als eerste single ‘The Time (Dirty Bit)’, wat een vette remake is van de meest suffe plaat aller tijden ‘(I've Had) The Time of My Life’ en over die truttige (Dirty Dancing) film maar te zwijgen. Dit album is verre van muftig, veelvuldig gebruik van electronica, samples van anderen en vooral heel veel originaliteit waarmee ze wat mij betreft ver boven het maaiveld uitsteken. ‘Light Up The Night’ wordt de 2de single maar ik hoop dat ‘The Time’ nog even doorknalt voorlopig.
AdiJos

Meest vet: ‘Fashion Beats’, ‘The Time(Dirty Bit)’ en ‘ The Best One Yet’
Minst vet: ‘Do It Like This’ (expirimenteren doen jullie maar in de oefenruimte)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jaja, de single blinkt alvast niet uit in originaliteit. Wat een goedkope, slecht gezongen versie zeg van Time of my life.

Jos Bisschop zei

stukken meer zuiver dan die valse Jennifer Warnes en Bill Medley, alleen die namen al, vreselijk;o)