maandag 15 november 2010

Guus Meeuwis - Het Beste Van Guus Meeuwis


Opeens weet ik waarom ik niet veel heb met Guus Meeuwis z’n muziek, het is allemaal te braaf, te lief, teveel X chromosomen in die muziek denk ik. Edison waardig? Ja. Goed gespeeld en gemaakt? Ja hoor. Goed gezongen? Ook ja. Goed genoeg voor een Best Of album? Jahaaaa ook dat. Zeker met zo’n carrière en reputatie van het braafste jongetje van de klas. Weinig Rock ’n Roll, veel piano ballads en eigen liedjes die hij zelf voor dit album heeft geselecteerd, af en toe een kroeg meelaller met fanfare geschal, janken en slijmen hier en daar, afwisseling genoeg voor z’n fans. Covers zijn van Andre Hazes (eigenlijk had hij het lied al geleend van Udo Jurgens) - Geef Mij Je Angst en eerlijk is eerlijk, beter dan het origineel (en grotere hit dan het origineel) en Ralph McTell - Streets Of London is in Guus’ versie ‘Op Straat’ genaamd, vreselijke tekst en vreselijk arrangement. Goeie koop dit album trouwens, 20 nummers en bijna allemaal vette hits.
AdiJos

Leukst: 'Geef Mij Je Angst', 'Zo Ver Weg' en 'Het Is Een Nacht
Doorzappen: 'Brabant', 'Verliefd Zijn', 'Tranen Gelachen'

Geen opmerkingen: