woensdag 17 november 2010

Jacqueline Govaert - Good Life (augustus 2010)

Hoe het zo gekomen is weet iedereen die de kleuterschool heeft afgemaakt. De 1ste single en openingsknaller van het album ‘Overrated’ zat er compleet naast wat mij betreft, overgeproduceerd, kinderachtig creatief en wat een lelijk geluid komt er uit zo’n nepklavecimbel zeg. Was toch nog goed voor een kleine hit. Nu komt het blije gedeelte van dit verhaal, met de 2de single ‘Big World’ is ze WEL terug, wat een plaat. Mooie melodielijn, goed gespeeld en gezongen, ik zeg KERSTHIT 1. Rest van het album vol met eigen liedjes (hier en daar hulp van oa. Voict, Novastar en Krezip leden) die hier en daar ook een beetje aanKrezip doen terugdenken (en daar is niets mis mee), iets minder ‘ik doe m’n haar met een gitaar’, iets meer strijkwerk en vooral veel goeie popsongs (12 tracks). Heb, mede door haar live gezien te hebben, en omdat ze veel zelf schrijft, en omdat ze gewoon stoer en gaaf is, diep respect voor deze dame en alleen daarom moet iedereen dit album kopen.
AdiJos
Ps. Mocht je dit lezen, gefeliciteerd met je nieuwe jambek, twee lijkt me voldoende.


Hitpotentie: ‘Hard To Disagree’, 'Forgive Me', 'All I Want Is You', 'Finally In Love'en de huidige single 'Big World'
Monsterlijk: ‘Overrated’ en 'Honey B'

Geen opmerkingen: