woensdag 27 januari 2010

Chiang Sean (Chaing Rai)










Na een overstap op Bangkok en een transfer kwamen we eergisteren aan in Chaing Sean in de buurt van Chaing Rai in het Noorden van Thailand. De Mekong rivier is hier de natuurlijke grens tussen Laos, Thailand en Birma ook wel de Golden Triangle genoemd. Zijn met 60 km per uur, vliegend over de Mekong rivier even in Laos geweest maar verder dan een toeristisch marktje met t-shits zijn we niet gekomen. De dichtsbijzijnde stad was een uur verderop. In Chiang Sean is de Wat Pa Sak tempel de oudste en de moeite waard te bezoeken. De versmarkt was een ander verhaal, hier word ik altijd spontaan vergetarier van en zou bijna de tofu blijvend de voorkeur geven op vlees. Levende naar lucht happende stinkvissen, kikkers, larveneitjes, hompen dood vlees al dan niet voorzien van maden en vliegenlarven, insecten en zelfs twee gevilde ratten waren van de partij. Ik kon het toch niet laten de gids heel onnozel te vragen dat ze met al dit goors toch niet deden wat ik dacht dat ze ermee gingen doen. Het antwoord kwam snel en was al even weerzin wekkend dan het vermoeden maar ik wilde bevestiging blijkbaar. Ik verschil in meerdere opzichten van Chris Zegers maar ik ga hier toch echt niet met een brede glimlach een levende kikker de kop afbijten, gegroet, dan maar een leuk videofilmpje minder. De ochtend begon al goed aan het ontbijt, OLIFANTJE met kunstjes. Echt lache, hoort een toerist een rondje te maken op een kop van een Olifant????? Ja, hier wel want het hotel (Anatara resort) is tevens een Olifantkamp waar ze in de tuin, formaat natuurreservaat, rondtrompetteren en blij lopen te wezen. De foto's hiervan staan op een andere camera dus helaas zijn die voor later. De avond hebben we afgeblust aan de open haard met een glaasje;o)
De alweer hele vriendelijke barman, aziatisch formaat, kende een aantal hele goeie trucjes waarvan eentje zeker is blijven hangen, z'n vingertoppen gaan roken bij een bepaalde beweging, hoop dat hij het geheim nog prijsgeeft voor we weggaan. Zo'n truc doet het vast leuk op een doodgevallen verjaardag.
AdiJos
Ps. Ik zie op buienradar dat jullie in NL nogal veel last hebben van het weer, vinden we heel naar....

1 opmerking:

Marjon zei

Ik kan maar geenverschil bedenken tussen jou en Chris Zegers...
En met het weer hier is niks mis hoor.Ik vrees alleen dat Evert van Benthem zijn schaatsen aan het inpakken is. Worden jullie maar lekker bruin, gaan wij afwachten of Valentijn een NK-medaille in de wacht weet te slepen. Geniet van de vakantie. Oh ja ik weet een verschil, jij verft je haar niet!