vrijdag 7 januari 2011

Madcon – Contraband (dec 2010)

Noors Rap/R&B/Hip Hop duo wat de wereld veroverde met ‘Beggin’ het nummer dat geleend was vanThe Four Seasons die het in 1967 al zongen. Op eigen kracht mochten ze nog geen vette hit op hun naam zetten maar kregen nogal wat aandacht voor ‘Glow’ wat ze als interval act tijdens het Eurovisie Songfestival mochten brengen in zelfs een lange versie terwijl er in alle landen een flashmob werd uitgevoerd. Zoveel kijkers en aandacht en nog geen hit scoren is ook een kunst. Dit album gaat ook geen bergen verzetten vrees ik, hier en daar inspiratieloos lijkt het zelfs en kabbelt een beetje voort. ‘Beggin’ staat er ook weer op met de ‘Original Version’, ik heb m HEEEEEL hard gezet, koptelefoon op, maar ik hoor toch echt geen verschil met eerder uitgebrachte single. Ook het ‘Freaky Like Me’ werd eind vorig jaar op single gezet maar deed niets terwijl het een hoogtepuntje van dit album is.
AdiJos

Beste Tracks: ‘Freaky Like Me’, ‘Cliche’ en ‘Glow’
Slechte Tracks: ‘All I Do’, ‘One’ en ‘Be Mine’
2 sterren

Geen opmerkingen: