dinsdag 18 januari 2011

Trijntje Oosterhuis - Sundays In New York (2011)

Ik ben geen Jazz liefhebber, als de piano gaat pingelen en improviseren, als de kwasten over de snare drum gaan glijden, de trompetten een demper krijgen en de vocalist gaat uithalen of zwijmelen kun je mij afvoeren. Pop in (bijna) alle vormen, kom maarop maar Jazz en Klassiek, sorry. Voor een review van de laatste Trijntje maak ik graag een uitzondering, zelfs twee keer beluisterd om een goed oordeel te vellen. Het begin is goed en lekker uptempo en soulvol. Op het, wat mij betreft hoogtepunt, heeft ze vocale hulp van Frank McComb (US soulzanger/toetsenist) in het bekende 'Ain't Nothing Like The Real Thing'. Wat een stunt trouwens om dit album bij de AD te voegen en dus op 1 dag in 750000 huiskamers binnen te rollen. Geweldig. Muziek een wegwerp product? Nee, een gave stunt.
AdiJos
Ps. Wat kan die meid zingen he? The best we have in NL.

Beste Tracks: 'Everything Has Changed', 'People Get Ready' en eerder genoemde 'Ain't Nothing....'
Slechtste Tracks: 'I Wish You Love' en 'You And I'

2 sterren

1 opmerking:

Paula zei

Ik vind deze cd ook helemaal top. Was helaas net te laat met het kopen van het AD waar deze cd bij zat afgelopen zaterdag, maar heb 'm via Marktplaats alsnog weten te bemachtigen.