vrijdag 20 mei 2011

Moby - Destroyed (2011)

Mocht je al denken, hè lekker verfrissend zó'n nieuwe Moby plaat dan moet ik je toch echt uit de natte droom helpen, fris was tie héél lang geleden en iedereen kent het verhaal over stilstaand water, juist, daar krijg je jeuk van. Hebben we niet alles al eens gehoord op de vorige albums Richard Melville Hall, want dat staat er echt in z'n paspoort? In ieder geval wel als tie op deze voet doorgaat. Z'n laatste albums 'Wait For Me' en 'Last Night' waren goud dus het grote publiek is de Moby muziek nog niet zat blijkbaar, dat verbaast me wel eerlijk gezegd, 'Play' uit 1999 blijft z'n beste wat mij betreft. Vernieuw nou, zoek wat hippe types op en fluf die muziek eens een beetje op, doe eens gek want dit kunstje kennen we nu wel. Niet dat het slecht is maar zeker als hij zelf gaat zingen denk je al snel, huur daar maar iemand voor in, en dat doet hij ook gelukkig hier en daar (Heather Graham) waardoor er heel soms bijna een echte song ontstaat zoals 'The Low Hum' bijvoorbeeld. De rest is uitermate geschikt voor documentaire en filmmakers en vooral de laatste paar tracks.
Buiten deze cd komt er ook nog een fotoboek uit met 55 eigengeschoten foto's die hij zelf tijdens tournees heeft gemaakt op allelei plaatsen zoals hotelkamers en luchthavens over de gehele wereld. 30 mei staat hij in de Melkweg om dit album te promoten en van 31 mei tot en met 13 juni staat hij met een foto-expositie in Galerie Alex Daniels - Reflex Amsterdam.
Koop, luister en oordeel zelf zou ik zeggen maar verder dan 3 sterren komt hij niet bij mij en ik weet nu wel wat ik onder m'n eerstvolgende filmpje ga zetten voor audio.
AdiJos

Beste Tracks: 'After', 'Stella Maris' en 'The Violent Bear It Away'
Slechtste Track: 'Victoria Lucas'
3 sterren

Geen opmerkingen: