zondag 22 mei 2011

Glennis Grace - One Night Only (2011)

Ik kan me haar frustraties begrijpen, eindelijk een hit en dan een cd moeten uitbrengen met werk van anderen. Het is ook in de muziek industrie niet wat je kan maar vooral wie je kent. Staat er nou niemand op die er brood in ziet met deze meid een eigen album te maken, het liefst iemand buiten de landsgrenzen want daar lijkt het altijd net even iets beter te gaan zo'n iemand te vinden. Qua kunde kan ze in Europa makkelijk doorbreken maar vind het materiaal maar eens. Qua houding en attitude mag ze misschien ook wat 'grootser' gaan handelen. Ook haar vorige platenmaatschappij knalt een album van haar op de markt (zonder 'Afscheid' natuulijk)(gouden status) en ook die heb ik even beluisterd.
Hier zit ik dan met een overdosis Glennis, en ik beperk me dan maar even tot het 'One Night Only' album, 17 tracks, allemaal geweldig ingezongen,  een live registratie van haar eerste echte concert in Club Dauphine in Amsterdam dat op 27 april werd gehouden voor een publiek van ongeveer 100 mensen. Hij zal goed verkopen en het zal haar grootste succes worden in 16 jaar, ze zal er veel werk aan overhouden (oa. gastoptreden tijdens Toppers 2011) maar van covers als 'Noting Compares To You' en 'In The Air Tonight' gaat niemand uit z'n dak, al zijn ze nog zo goed ingezongen. Nu gaat het pas echt spannend worden voor jordaanse Glenda Batta, wat volgt er voor materiaal. Europa is er klaar voor.
AdiJos

Beste Tracks: 'Afscheid', 'Listen', 'Empire State Of Mind (ft. Lange Frans)' en 'Als Je Slaapt'
Slechtste Tracks: 'Nothing Compares To You' en 'In The Air Tonight'
3 sterren

Geen opmerkingen: