zondag 12 juni 2011

Kaiser Chiefs - The Future Is Medieval (2011)

'Ruby' van het album 'Yours Truly, Angry Mob' was in de UK een nr. 1 hit en in NL in 2007 de enige grote hit (nr. 5) van de Kaiser Chiefs en wat mij betreft 1 van de lekkerste radioplaten ooit. Vlak daarna zakten de cd inkomsten dermate in (net als bij iedereen die muziek uitbrengt) dat ze op een creatieve manier in de aanval gaan tegen het illegaal gratis downloaden. Je kunt op hun site uit 20 songs er 10 kiezen voor £7.50 , een albumcover erbij kiezen en dit eigengemaakt album downloaden. Vervolgens kun je het album via een eigen website verkopen en meedelen in de opbrengst. Heel origineel en ik ben benieuwd hoe/of het gaat werken.
Mijn album (10 beste tracks) zou er als onderstaand uitzien:
1. Can't Mind My Own Business
2. I Dare You
3. If You Will Have Me
4. Back In December
5. Can't Mind My Own Business
6. Coming Up For Air
7. Heard It Break
8. Man On Mars
9. Out Of Focus
10. When All Is Quiet
Als er ruimte zou zijn voor bonus tracks zou ik 'Little Shocks' er ook bij zetten. Het zou op deze manier een 4 sterren album worden.
AdiJos

Beste tracks: 'Can't Mind My Own Business', 'I Dare You' en 'Back In December'
Slechtste tracks: 'Fly On The Wall' en 'Cousin In The Bronx'
4 sterren

Geen opmerkingen: