zaterdag 23 april 2011

Ben Saunders - You Thought You Knew Me By Now (2011)

Eerder al beloofd maar dan nu de recensie van het gisteren uitgekomen debutalbum van Ben Saunders, de single gaat al als een speer, ik denk dat het album erachteraan gaat, goed gelukt, hype of niet, alle 13 keigaafgoed. Je hoort dat er geld is geïnvesteerd, koortje, blazers en een lekkere sound. Opgenomen in de State of Ark Studio's in Londen met als producer Holger Schwedt die ook Anouk, VanVelzen en Miss Montreal al hits bezorgde. Soul, soms up en dan weer downtempo, je zou het glad gezongen kunnen noemen maar ik ga voor wow, wat een stem. De titel van het album is uiteraard een verwijzing naar z'n eerste iTunes hit 'If You Don't Know Me By Now' waarmee hij de wedstrijd 'The Voice...' ineens niet meer spannend maakte. 13 tracks dus, 10 nieuw en 3 zogenaamde bonustracks en dat zijn z'n eerste single 'Kill For A Broken Heart', de cover 'When A Man Loves A Woman' en natuurlijk 'If You Don't Know Me By Now'.
Ga dus maar kopen en je bent niet de enige.
AdiJos

Ps Tip 1: niet alles kan goed zijn natuurlijk, kijk eens naar je site Ben, kan een updatje gebruiken en uberhaubt mag er een zoderkamernerd los op gaan.
Ps Tip 2: als je songs van James Morisson afwijst voor je album beledig je eigenlijk behoorlijk wat mensen, denk dat je best 'Smoking Gun' had kunnen laten vallen voor een song van hem.

Beste Tracks: 'Heartstrings', 'Baby Come Home' en eigenlijk allemaal.
Slechtste Track: 'Smoking Gun'
5 sterren

Geen opmerkingen: