woensdag 27 april 2011

Jeroen Van Der Boom - Grote Liefde (2011)

Ooit werd er een waar circus om hem heen gebouwd in Aalsmeer, Showbizcity genaamd. Hij was de hoofdact volgens mij en bedrijven huurden de tent af al ware het een waar mediaspectakel. Dat viel tegen en ook de Van Den Endes van deze wereld moeten af en toe verlies nemen en terug op aarde.
Jeroen moest toen nog echt doorbreken en had zich er volgens mij allang bij neergelegd dat hij z'n leven als goeie coverzanger en imitator moest slijten maar dat gebeurde niet, tijdens een Borsato dipje schoorde hij uit het niets een vette hit in 2007 met 'Jij Bent Zo' en zette zichzelf op de A artiest lijst. Nog een paar vette hits erachter aan en nu dan z'n 4de album sindsdien. Nederlandse pop en soms hoor ik een Volendams accent van deze in Nijmegen geboren zanger, ik hou van dit pianopop soundje maar echt verassend is het eerlijk gezegd allemaal niet. We kennen het, hier en daar stoer, bombastisch, dan weer mierzoet en het album bevat ook het duet met Leonie Meijer(uit The Voice) 'Los Van De Grond' of misschien herken je deze hit als -Levengrote Vlinders- beter. Hier in een langere versie en in plaats van het staande eind van de single extra krijg je wat ladiedaladieda op wat extra akkoorden. Goeie plaat maar ik mis nog wel een echte handtekening van Jeroen Van Der Boom.
AdiJos

Beste Tracks: 'Los Van De Grond', 'Werd De Tijd Maar Teruggedraaid' en 'Niet Bang Meer'
Slechtste Tracks: 'Leen Mijn Ogen' en 'Luchtkasteel'
4 sterren

Geen opmerkingen: