maandag 14 maart 2011

R.E.M. - Collapse Into Now (2011)

Ik geef het je te doen, keer op keer een album uit hoesten en muzikaal je fans blijven boeien. Zeker voor de oudere bands, petje af. Vrijwillig een album van R.E.M. opzetten had ik nog nooit gedaan maar zeg nou zelf, als je juweeltjes als 'Losing my religion'(eerste hit uit 1991), 'Shiny happy people', 'Man on the Moon' en 'Everybody hurts' op je naam hebt staan verdien je het om uiterst serieus genomen te worden. Ik vergeet nog even 'Nightswimming', was geen hit in NL maar kwam vorig jaar binnen in mijn 'best of' lijste.
Nu het nieuwe album, ik zal het niet spannender maken, 5 sterren voor 'Collapse Into Now'. Van de recht op en neer gitaar naar nieuwe juweeltjes want die staan erop. Kopen die hap. Oja, de tekstschrijver krijgt voor 'I can't tell a lie, it's not all cherry pie' uit 'Every Day Is Yours To Win' wel een strafpunt.
AdiJos

Beste Tracks: 'ÜBerlin', 'Every Day Is Yours To Win' en 'Walk It Back'
Slechtste Track: 'That Someone Is You'

Geen opmerkingen: